środa, 5 marca 2014

Środowe spotkanie po raz drugi.

Jedna książka z poprzedniego tygodnia przeczytana, na obecny przechodzi "Pokój z widokiem", który wiele z was kojarzy :). Robótka to zaczęty, chyba dwa lata temu, wzór wrabiany Dropsa. Zlitowałam się nad nim  i wyjęłam z szafy.


Dzisiaj skończyłam czytać "Małego Brata". Przedstawia ona walkę nastolatka z Departamentem Bezpieczeństwa Wewnętrznego, który inwigiluje, a nawet torturuje obywateli w imię obrony przed terroryzmem. W książce wymieniono wiele zagadnień z techniki, informatyki i matematyki, co mi się z resztą bardzo podoba. Identyfikatory RFID,  sieć TOR, kryptografia, statystyka Bayesa, itp. Wszystkie te pojęcia stara się nam wytłumaczyć główny bohater. Wyjaśnia ich rolę, wskazuje które z nich może zostać wykorzystane przeciwko nam. Pojawiają się również ciekawostki z historii Ameryki związane z tematem powieści. Książkę czytało się bardzo przyjemnie. Postać pierwszoplanowa sama w sobie wydawała mi się mało ciekawa, ale autor widocznie chciał zwrócić uwagę czytelnika na coś innego. Więcej minusów nie zauważyłam. Polecam :).

25 komentarzy:

  1. Piękna robótka, warto było wyciągnąć ją na światło dzienne. Lektur nie znam, ale Małego Brata bym przeczytała. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, myślę że i ona się cieszy :D. Leżeć dwa lata w foliowej torebce to nie jest na pewno przyjemne :D. W "Małym Bracie" bardzo podoba mi się jego rola informacyjna, autor podrzuca zagadnienia, którymi można się głębiej zainteresować :). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Róż w Twojej robótce zachwyca, bo ja jak wiadomo jestem fanka różu :) Książek niestety nie kojarzę, ale "Pokój z widokiem" zainteresował mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, często odwiedzam Twojego bloga i nie da się tego nie zauważyć :D. Ja długo unikałam tego koloru, ale zmądrzałam i przestałam się ograniczać :). "Pokój z widokiem" na pewno doczeka się recenzji w następną środę, nie jest to gruba książka. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie :).

      Usuń
    2. Przyznam się, że staram się ten róż ograniczać, ale to jest czasem silniejsze niż moja natura. Ja nadal czytam "Ptaki ciernistych krzewów" i dzięki tej zabawie powróciłam do czytania, które kiedyś sprawiało mi tyle radości. Musze tez zrobić krok do przodu i wyjść poza moją mała biblioteczkę. Marze o przeczytaniu "Kwiatów na poddaszu". Pozdrawiam

      Usuń
  3. Czasem robótka musi dojrzeć ale taka śliczna to trzeba dokończyć koniecznie:)
    Superowy nagłowek bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robótka zbiera komplementy i od razu moja motywacja się zwiększa :). Nagłówek długo blokował zaczęcie pisania bloga, miałam za dużo wersji kolorystycznych i nie mogłam się zdecydować :D. Fajnie, że się podoba :).

      Usuń
  4. róbtka fajna kolorystycznie, ciekawa jestem efektu końcowego :)
    Pokój z widokiem fajnie sie czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniec robótki jest bliżej niż dalej, niedługo się pochwalę :). A Pokój biorę zaraz do ręki skoro wszyscy, którzy przeczytali polecają :).

      Usuń
  5. Ksizake czytalam, widzialm tze film .) Naparawde swietne :) Ciekawe, czy robotke skonczysz hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, ciekawe :D. Tym bardziej, że robótka ma już swoje lata i może nie leżeć na mnie tak jak wtedy.
      A pruć nie mam ochoty :D. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Jaka piękna robótka! przepiękny żakard, a do tego to połączenie kolorów - wygląda bajecznie. mam nadzieję, że skończysz i nam szybko pokażesz.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Nie wiedziałam czy ta rażąca włóczka mi się do czegoś przyda, ale okazało się, że do wrabianego wzorku jest idealna. Została mi do zrobienia plisa na dole i rękawy, który planuję zrobić krótkie. Lada dzień się pochwalę :).

      Usuń
  7. Robótka warta dokończenie, może właśnie teraz nadszedł na nią czas:)) Wielkiego Brata też mam ochotę przeczytać. Serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jej nie odłożę na następny rok :). Postanowiłam zabrać się na stare, niedokończone robótki, żeby mieć już z nimi spokój :D. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Dwa lata to ukrywałaś przed światem?! Będę bardzo oczekiwała finiszu, jak domyślam się to jest sweterek, albo tuniczka, a może jeszcze coś innego? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hymm, no właśnie do końca nie wiem jak to się stało :D. Z reguły jestem krytycznie nastawiona do moich robótek, ale ta od początku wydawała mi się całkiem ładna. Będzie to chyba sweterek z krótkim rękawem, muszę przymierzyć i zobaczyć jak będzie na mnie leżeć po takim czasie :). Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Nie lubię różowego, ale Twoja robótka mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Też go kiedyś nie lubiłam, teraz mam jedynie małą awersję do żółtego :D. Może coś z niego wydziergam i mi przejdzie :). Pozdrawiam

      Usuń
  10. Pięknie się zapowiada Twój sweterek ;) I żakard i kolory są cudne!
    A książkę przeczytałaś naprawdę interesującą, obawiam się tylko, że nie jest dla każdego. I nie chodzi mi tutaj nawet o słownictwo, ale o ludzi, którzy od razu wierzą we wszystko i po przeczytaniu takiej książki popadli by w manię prześladowczą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Co do książki to masz rację. W bardzo ciekawym posłowiu ekspert zachęca do obserwowania otaczających nas systemów bezpieczeństwa np: kamery w banku i na ulicy. Niektórzy mogliby popaść w paranoję :D.

      Usuń
  11. Czas najwyższy skończyć, bo zapowiada się fajnie, lubię róż,ja mam pled który robi się już od roku i zostało mi tylko połączyć kwadraty, czekają na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kończę całkiem sprawnie, został mi już tylko jeden rękaw bo sobie troszkę ułatwiłam i robię krótkie :D. Trzymam kciuki za pled :).

      Usuń
  12. O, u mnie też ten wzór na tapecie.
    Pokój z widokiem kojarzę tylko z TV.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór ma w sobie urok :). Sweterek zrobiłam od góry, po karczku zaczęłam improwizować. Pokój fajnie się czyta, za tydzień będzie recenzja :D.

      Usuń